En la primavera de 2014 ejecutamos la recuperación de uno de los senderos más interesantes de la Marina Baixa, el camí de la Cova de la Serp que comunica Altea la Vella con Pinos.
Proyecto muy gratificante promovido por los ayuntamientos de Altea y Benissa, ejecutado por TERRA FERMA (Jerónimo Garcimartín, Tomás Manchon y Mohammed Mellouk)
Se han recuperado y limpiado los trazados originales, regularizado la plataforma, se han contruido drenajes y se han recuperado parte del las construcciones de piedra seca.
El trabajo no ha estado exento de dificultades puesto que en lugares clave no había piedra y tuvimos experimentar diferentes medios para transportarla desde donde la había: trineos, orugas autocargantes y cables aéreos.
El resultado ha sido expectadular porque el sendero combina tramos de resalte rocosos escavados en la roca y empedrados con un tramo de pinar espectacular por el que el sendero serpentea para llegar al collado del Passet des de el que se divisan las dos comarcas.
Gracias a los Ayuntamientos de Altea y Benissa por su confianza y su sensibilidad hacia este patrimonio, tan importante como olvidado y Mohamed y Tomás por su implicación.
En la primavera de 2014 executem la recuperació d’un de les senderes més interessants de la Marina Baixa, el camí de la Cova de la Serp que comunica Altea la Vella amb Pins.
Projecte molt gratificant promogut pels ajuntaments d’Altea i Benissa, executat per TERRA FERMA (Jerónimo Garcimartín, Tomás Manchon i Mohammed Mellouk).
S’han recuperat i netejat els traçats originals, regularitzat i drenat la plataforma i s’han recuperat part del les construccions de pedra seca.
El treball no ha estat exempt de dificultats posat que en llocs clau no havia pedra i vam haver d’experimentar diferents mitjans per a transportar-la des d’on n’hi havia: trineus, erugues autocarregants i cables aeris.
El resultat ha sigut espectacular perquè la sendera combina trams de rasant rocosos excavats en la roca i empedrats, amb un tram de pineda espectacular pel qual la sendera serpenteja per a arribar al serral del Passet des del qual s’albiren les dues comarques.
Gràcies als Ajuntaments d’Altea i Benissa per la seua confiança i la seua sensibilitat cap a aquest patrimoni, tan important com oblidat i Mohamed i Tomás per la seua implicació.